بستن راه‌های نفوذ آمریکا در کشور یکی از اقدامات پدافند غیرعامل

یکی از اقدامات مهم در پدافندغیرعامل مربوط به بستن راه‌های نفوذ آمریکا است که امروز اهمیتش بسیار بیشتر شده است.


غلامرضا جلالی
1395/12/30
تعداد بازدید:
متن حاضر، سخنرانی سرلشگر فیروزآبادی در جلسۀ کمیتۀ دائمی پدافند غیرعامل کشور است که در تاریخ ۸مهر۱۳۹۴ ایراد شده است.

امروز، ما با مسئلۀ بسیار مهمی مواجه هستیم و آن سیاستگذاری امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) فرمانده معظم کل قواست که «باید مهیا بشویم تا جلوی نفوذ آمریکا را بگیریم.» و از امروز، این شعار اول ماست و این حرف اول ماست و بحث‌های دیگر کنار می‌رود. روی جلوگیری از نفوذ آمریکا در همه ابعاد باید فکر کنیم، در فرهنگ، اقتصاد، سیاست، آموزش و پژوهش و سایر مسائل.

مسئله اصلی این است که آمریکا در همه جبهه‌ها و با همه تلاش خود در برابر ایران شکست خورده است و از امروز راه جدیدی می‌خواهد باز کند و با پوشش جدیدی نفوذ کند. بنابراین هوشیاری و دقت در کشف این نفوذ، برای حفظ تداوم انقلاب، نه حفظ بقای انقلاب (انقلاب تثبیت شده است) ضروری است. برای حفظ تداوم انقلاب و بیداری اسلامی، باید جلوی نفوذ آمریکا را گرفت و آمریکا هم فقط به معنای ایالات متحده نیست؛ مسئله، مسئله استکبار جهانی است.

خیلی مسئلۀ بزرگ و عظیمی است، غیر از جهت اقتدار نظامی و پدافندغیرعامل و عملیات روانی که اینها امروز به‌عنوان طرح‌های عملیاتی انقلاب اسلامی برای جلوگیری از هجوم به این حرکت نورانی و مقدس مطرح است، همه ابعاد دیگر، حتی به‌کاربردن واژه‌ها در محاوره اهمیت دارد. هر کدامش نقطه‌ای برای پازل دشمن است. در هرجایی یک نقطه از این پازل را وارد می‌کند. فکر نکنید دشمن می‌آید و مستقیم از شما جاسوسی می‌کند، برای کشورشان جدول دارند مثل جدول کلمات متقاطع، چند تا جمله بی‌خاصیت می‌پرسند و جدول را پر می‌کنند. از هر کسی قسمتی از این جدول را می‌پرسند که احساس کند بی‌خاصیت و بی‌ثمر است ولی آن‌ها آخرش کل جدول‌شان را پر کرده‌اند و به همه چیز دست پیدا می‌کنند. بستن راه نفوذ آمریکا یعنی بستن هر رخنه‌ای، تعصب‌داشتن به خط امام، تعصب داشتن بر راه امام، تعصب‌داشتن بر برکاتی که از شهیدان برای ما به ارث مانده است.

در پدافندغیرعامل هم یکی از اقدامات مربوط به بستن راه‌های نفوذ آمریکا است و امروز بسیار اهمیتش بیشتر شده است.

این را توجه کنید، امروز آغاز آن پیچ است که مقام معظم رهبری فرموده‌اند. با آن صحبت دیروز [در مجمع جهانی اهل بیت با رادیو تلویزیون‌های اسلامی] مرحله پیچ آغاز شد و این خیلی مهم است. این را مثل بقیه فرمایش‌ها ندانید که هفتگی یا درملاقات با افراد انجام می‌شد. گروه مهمان هم گروه مهمی بود: «مجمع جهانی اهل بیت با رادیو تلویزیون‌های اسلامی»، یعنی همه آنچه ما برای ارتباط سالم انقلاب اسلامی با خارج از کشور لازم داریم، در دیدار با این گروه، استراتژی جدید انقلاب اسلامی را اعلام فرمودند.

به‌هرحال، در پدافندغیرعامل هم یکی از اقدامات مربوط به بستن راه‌های نفوذ آمریکا است و امروز بسیار اهمیتش بیشتر شده است. واقعاً پدافندغیرعامل اهمیت بیشتری پیدا کرده است، به‌خصوص از آن زاویه ایمنی و پیشگیری از خسارات، آن حادثه‌ای که در هتل بندرعباس اتفاق افتاد در هر یک از هتل‌های ما ممکن است پیش بیاید یا حادثه‌ای که در انباری در چین اتفاق افتاد در هر یک از انبارها ممکن است پیش بیاید. یعنی این کارهای پدافندغیرعامل که ایمنی درون سیستمی ایجاد می‌کند بسیار اهمیت دارد. این از نظر ستاد بحران هم اهمیت دارد. این کارها (پدافندغیرعامل) اگر نشود، بحران ایجاد می‌کند در هر شهری و در هر استانی بحران ایجاد می‌کند. به‌خصوص امروز، قبلاً انگلیس، آمریکا و اسرائیل را به‌عنوان دشمن داشتیم، امروز عملاً بعضی از کشورهای مرتجع هم اضافه شده‌اند. ما تلاش می‌کنیم با رویکرد مثبت جذب‌شان کنیم، فرمایش دیروز مقام معظم رهبری هم این بود که با همه برادران مسلمان خوبیم، بنای جنگ و درگیری نداریم، بنای دوستی داریم، ولی اینهایی که حاکم‌اند که درک نمی‌کنند، آنها کماکان راهشان را با آمریکا و اسرائیل ادامه می‌دهند، مگر اینکه در شرایطی قرار بگیرند که ما بتوانیم مانع بشویم.

بنابراین شاید شرایط کمی سخت‌تر شده است ولی انقلاب اسلامی با گذشتن از مسئلۀ هسته‌ای، باید دوباره برگردد به موضع اصلی حضرت امام خمینی (ره) و جلوگیری از نفوذ آمریکا و آمریکایی. یکی از چیزهای خیلی ظریفی که وجود دارد که در گذشته هم از آن آسیب دیدیم، نهال آمریکا در جمهوری اسلامی است. آن‌ها برای خودشان نهالی کاشته‌اند، همه تلاش‌شان در این نفوذ آن است که نهال‌شان را آبیاری کنند و در این کشور جای شجره طیبه اسلام ناب امام را بگیرد.

نکته اینجاست که می‌بینید، آقا با این صراحت در برابر آمریکا حرف می‌زند و با این صراحت در حمایت از مسلمین حرف می‌زند به‌خاطر اینکه دل‌های عالم این را می‌خواهد و منتظر این است. اگر اینجا صدا کم‌رنگ بشود و تغییر کند یا کسی از آن اظهار پشیمانی کند، موجب شکسته‌شدن میلیون‌ها دل خواهد شد. و اینکه نباید متوقف بشود. این همان پرچم امام زمان؟عج؟ که به دست ما داده‌اند و گفته‌اند بیاورید تا خود آقا بیاید و تحویل بگیرد و ادامه بدهد. ما زمینه‌سازی می‌کنیم، جاده صاف می‌کنیم، محیط را فراهم می‌کنیم و فضا را آماده می‌کنیم. چیزی جز این امکان‌پذیر نیست. ▪

----------------------------------

پدافند اقتصادی، ش 12، آبان ماه 1394، ص9


مطالب پربازدید
را ببینید یا به فهرست بازگردید.